Event
Wibax Miljardfest
Wibax hörde av sig till oss och ville göra ett event med personalen i fokus! Utmaningen var att få detta att kännas som något nytt - med hög kvalitet och wow-känsla.
Bakgrund
Företaget ville uppmärksamma att omsättningen passerat två miljarder kronor genom att hylla alla medarbetare för deras hårda arbete. Målgruppen för eventet var således anställda på företaget samt respektive och styrelsen, allt som allt 400 personer i åldrarna 18-72 år. Utmaningar var att hitta underhållning som skulle uppskattas av en väldigt bred målgrupp, samt att festen skulle hållas i slutet av augusti med en osäker väderleksrapport som sällskap.
Uppdrag
En tydlig brief presenterades för kunden, där de fick chansen att insupa allt från atmosfär och tema (Skog & Vilt) ner till visuella detaljer, gastronomi och underhållning. Den stora framgångsfaktorn i projektet var att vi sedan genom detaljerad planering skapade ett resultat helt i enlighet med den överenskomna briefen. Med det riktmärket kunde vi med fria tyglar skapa en upplevelse av allt vi var eniga kring. Under arbetets gång skapades även ett detaljerat körschema som höll alla parter – kund, leverantör, underleverantörer samt artister – i handen genom både process och tillställning. Nogsamt utvalda underleverantörer inkluderades i visionen, för att på sitt unika sätt bidra till den kvalitet vi eftersträvade.
Responsen från de som festen var ämnad för var mycket positiv, alla kände sig inkluderade, underhållna och uppskattade.