Affärsutveckling
Branding
This is How
Vi fick chansen att vara med och branda ett ölmärke från scratch – dröm! This is how är bryggeriet som började med en smålänning som brann och ett öde bussgarage. Nu en näve år senare säljs ölen landet runt.
Bakgrund
Gustav Ahlin är smålänningen som nämns. Han hamnade i Piteå, fick tag i ett bussgarage och ville börja brygga öl. Oh My fick frågan om att hjälpa till med branding och web, och SOM vi hoppade på det tåget. Gustavs höga ambitioner smittade av sig och blev ett av flera samarbeten där man känner sig mer som kollegor än kund/beställare.
Lösning
Den bästa ölen för varje tillfälle är inte bryggd ännu. Den ultimata ölen när du hårdgrillar en entrecote (How to start a fire). Den perfekta tv-spelsölen (How to make ‘em rage quit). Och så vidare. This is how blev bryggeriet som identifierade de riktigt härliga öltillfällena och vispade ihop de bästa ölerna för de specifika tillfällena.
Varje ny öl döptes (och döps än idag) efter ”How to…”-modellen och ackompanjeras av handritade etiketter.