UX / Animation / Illustration / Samhällsinformation

Care for the Arctic

Vikten av Arktis överlevnad i scrollvänligt format

Tillsammans med Swedish Lapland tog vi fram en livfull och sevärd digital upplevelse som förklarar hur vi kan se till att Arktis får fortsätta vara en vacker besöksanledning.

Besök sidan i datorn och lär er att Care for the Arctic!

Om kunden:

Swedish Lapland Visitors Board företräder, utvecklar och stödjer besöksnäringen i den nordligaste och arktiska delen av Sverige. Deras mål är att vara världens mest ansvarsfulla arktiska resmål.


Uppdrag/Problem/Bakgrund: 

Swedish Lapland ville på ett nytt och lite annorlunda sätt få målgruppen att ta till sig informationen om hur vi bäst tar hand om vår arktiska natur. Den här webben kan endast ses via dator.

Syfte och mål: 

Skapa en digital upplevelse och berättelse om hur du bäst tar hand om och samtidigt tar del av vår arktiska natur på ett hållbart och schysst sätt.

Insikt/Lösning: 

För att skapa engagemang och värde togs ett förslag fram tillsammans med kunden för hur vi kunde presentera det material som skrivits, fotats och filmats. Vi landade i formatet “scrollytelling” med målet att man som besökare lockas till att fortsätta scrolla för att ta till sig informationen. För att göra upplevelsen extra exklusiv valde vi att hoppa över mobilformatet för webben. 

Genomförande:

Med hjälp av de olika kapitel som Swedish Lapland tagit fram skapade vi en storyboard som vi successivt fyllde på med text, video, fotografier och handritade illustrationer.  

Resultat och KPI:er: 

Guld och grand prix i Publishingpriset

Our team
No items found.
Our team
Christopher Hall
Chairman
Gurjit S. Bedi
Managing Partner
David Parker
Managing Partner
Sam Wilson
Partner
Owen Hardy
Vice President
Our team
No items found.

Kan vi göra annat också?
Om vi kan.

Läs mer om vad vi gör