Kampanj
Nikab Kids
”Familjen är helig, Peter!” fräste Stormare i Jägarna 2. Och trots det uppenbara mörkret från filmen, så har han rätt i sak. Det tycker både vi på Oh My och vår kund Nikab. Målet blev att skapa en avundskatalysator på skolgårdar runt om i Piteå.
Bakgrund
Nikab är industriserviceföretaget som löser ”jävlat allt” med deras egna ord. Produktionsstopp på pappersbruket? Svetsa exakt vad som helst? Då är Nikab svaret på dina böner. De behövde hjälp med sitt varumärke och ett sätt att sticka ut i en bransch och på en marknad där rekrytering var en utmaning. Men hur skulle de nå ut med det och samtidigt göra något för medarbetarnas familjer som funkade varumärkesbyggande?
Lösning
Kunde vi tuta ihop familjetänket med employer branding och varumärkesbygge? Vår fokus landade på barnen. Hur kunde det bli hårdvaluta att ha en förälder som jobbade på Nikab? Målbilden var tydlig: andra barn ska vara avis på Nikab-kidsen på skolgården. Det landade i Nikab Kids – en klubb med mängder av förmåner på för medarbetarnas barn. Lördagsgodis ingår? Japp. Inträde på lekland? Givetvis. Medlemskort i vattenskuren metall? Damn sure. Resultatet blev ett succékort med många glada Nikab Kids och trånande blickar från andra barn.