UX

Branding

Piab

Vad har en iPhone, chips och rengöringsmedel gemensamt? De tillverkas alla med hjälp av produkter och tjänster från Piab, ett företag som ligger i den absoluta framkanten inom automationslösningar. Därför var vi riktigt peppade när vi fick i uppdrag att ta fram en ny varumärkesplattform, sajt och ett kommunikationskoncept med utveckling i fokus.

Bakgrund

Piab är ett högteknologiskt företag inom automationslösningar vars vakuumpumpar, ejektorer och sugkoppar används över hela världen. De är världsledande inom sin bransch, men varumärket hade inte fått lika mycket tid och omsorg som produkterna. Bristen på ett tydligt, starkt varumärke och en röd tråd i kommunikationen fick konsekvenser: medarbetare uttryckte inte stolthet över att jobba på Piab, nya kunder hade svårt att förstå företagets erbjudande och befintliga kunder tyckte att kundresan var krånglig.

Lösning

Vi började med ett insiktsarbete för att hitta kärnan i Piabs “varför”. Piabs produkter används i högteknologiska miljöer och är så vanligt förekommande att alla människor använder eller konsumerar något som en Piab-produkt har rört vid, varje dag. Dessa insikter, tillsammans med en vilja att knyta an till företagets koppling till Pi, ledde oss till kommunikationskonceptet “evolving”.

Our team
No items found.
Our team
Christopher Hall
Chairman
Gurjit S. Bedi
Managing Partner
David Parker
Managing Partner
Sam Wilson
Partner
Owen Hardy
Vice President
Our team
No items found.